Jumaat, 23 Mac 2012

8 Petanda Dia Adalah Jodoh Kamu

Dua manusia yang berasa saling berjodoh pasti memiliki kekuatan emosional , spiritual fizikal antara keduanya . Hanya dengan menatap mata atau mendengar suaranya , kita akan merasakan getaran dan seolah ingin terus bersamanya . Benarkah seperti itu ?
So , apakah ada petanda lain agar seseorang dapat merasakan bahawa sidia jodoh kita atau bukan ? JOM KITA LIHAT !!!

Petanda 1

Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama . Kamu dan dia selalu dapat saling membantu , dalam urusan remeh atau besar . Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama . Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain . Apakah kamu sudah merasakan perkara tersebut ? Jika ya , selamat . Kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu !

Petanda 2

Salah satu kriteria yang menentukan sesuai atau tidaknya dia sebagai jodoh kamu atau bukan , adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu . Cuba sekarang perhatikan , apakah gerak-gerinya , caranya berpakaian , gaya rambutnya , caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya ? Jika tidak , maaf kemungkinan besar dia bukan jodoh kamu !

Petanda 3

Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu . Dan bila kamu atau sidia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaan satu sama lain pada situasi tertentu . Selamat ! Sebenarnya dialah destinasi kebahagiaan kamu .

Petanda 4

Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang , selesa dan tanpa perasaan tertekan . Berjam-jam bersamanya , setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan . Inilah petanda kamu berdua kelak akan saling terikat .

Petanda 5

Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apa pun . Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka atau duka . Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tidak takut mengalami pasang-surut ., suka-duka saat bersama . Sekarang , ingat-ingat kembali . Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah ? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu ? Dia tahu keadaan waktu kamu sakit ? Jika ya , tak salah lagi , dialah orangnya .

Petanda 6

Dia tidak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu , dia tidak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu . Dia juga malu-malu mahu menceritakan masa lalunya . Nah , kalau begitu ini bisa bererti dia sudah siap menerima kamu seadanya .

Petanda 7

Setiap orang pasti memiliki kekurangan dan kamu tidak malu-malu memperlihatkannya pada sidia . Bahkan pada saat kamu tampil buruk didepannya sekalipun , misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tidak mandi selama berhari-hari . Ataupun menceritakan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya . Nah ! Kamu dan dia memang disuratkan untuk bersama !

Petanda 8

Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat ditangannya daripada ditangan sahabat-sahabt kamu yang lain . Atau kamu merasa sudah tidak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya , maka berbahagialah ! Kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan ! Apakah kelapan-lapan petanda di atas telah kamu temukan padanya ?


P/S : JANGAN TERLALU PERCAYA PADA ARTIKEL INI SEBALIKNYA PERCAYA PADA KETENTUAN TAKDIR ALLAH S.W.T , KERANA HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHU APA YANG SEBAIKNYA UNTUK KITA :)