Sabtu, 3 Mac 2012

15 Perkara Yang Orang Tak tahu Pasal Aku

  1. Kuat makan - Makan dalam kuantiti yang sedikit tapi berulang kali . Selagi tak kenyang selagi tulah aku  akan cari makanan .

  2. Suka tidur - Lepas makan confirm akan membuta . Okay , sebab tuh perut makin membuncit . Nak buad macam mana , mengantuk geng . Layankan jelah mata nih .

  3. Tak tahan dengan bau limau - Tak kesah lahh limau apa pun , aku memang tak boleh . Nanti kepala mula lahh pening . Daun limau purut lagi lahh . Ya Allah , sesak nafas .

  4. Keras kepala - Memang aku seorang yang degil . Kalau aku tak suka aku tetap tak suka . So , tak payah nak paksa-2 . Aku nak berubah dengan kerelaan hati sendiri bukan disebabkan orang lain . Dan yang aku paling pantang kalau orang cari pasal dengan mak aku . Awas !

  5. Penjimat - Tapi kalau dah masuk kedai aksesori , jangan harap duit aku tuh selamat . Nak buad macam mana , setiap orang ada keinginan . Tapi selagi aku boleh sabar aku sabar . Kawal nafsu tuh siked . Jangan nak shopping je . Haha !

  6. Pembuli - Suka buli budak-2 kecik yang aku rasa degil . Okay , sekadar nak mengajar je . Tapi best what dapad tengok dorang menangis . Bila dah nangis tuh pandai-2 lahh pujuk jangan dibiarkan pulak . Kejam dah tuh .

  7. Suka berkemas - Aku memang suka kemas rumah . Sebab aku tak boleh nak tengok rumah yang bersepah , berselerak , berhabuk dan berbagai-bagai lagi lahh . Haha ! Better dari memasak , sebab aku bab masak memasak nih failed . Tak boleh lahh nak ingat resipi-2 dalam kepala . Memory low . Hehehe .

  8. Penakut - Muka je nampak keras tapi sebenarnya aku nih penakut . Firstly , aku paling takut dengan abah . Okay dia memang garang . Bohonglah kalau aku cakap aku tak pernah kena bantai dengan dia masa kecik . Hahaha . It's so funny !

  9. Tak kenal sedara sendiri - Aku ramai saudara tapi tak kenal semua saudara mara aku . Kalau yang dekad-2 dengan family aku tuh aku kenal lah tapi yang jauh-2 tuh payah . Lagipun abah mana suka pergi rumah saudara yang jauh-2 . Aku sepesen dengan dia tak suka jumpa ramai orang . Tapi yang aku tahu saudara mara aku famous jugak kat Segamat nih . Hahahah !

  10. Suka berjalan - Aku tak boleh duduk diam . Aku suka berjalan . Bukan pergi tempat yang bukan-2 , just kalau dapad orang tuh pergi jalan dekad-2 pun aku suka . Best what dapad tengok keindahan alam semesta . Hamboii , alam semesta bagai !

  11. Tak suka membaca - Tahu kenapa ? Sebab kalau aku dah membaca , aku akan rasa sangat-2 mengantuk dan confirm akan rasa nak membuta . ZzzzzZzzzzzzZzz .

  12. Berdengkur - Orang kata aku kalau tidur macam-2 bunyik ada . Haha . Biarlahh . Dah nak berdengkur nak buad macam mana . Jeles lah tuh . Kau ada ?

  13. Ganas - Aku ganas tapi time tidur , aku boleh kawal diri aku . Aku tidur tak lasak macam adik aku tidur , sampai kan semua bantal boleh jatuh dari katil . Nasib lahh tak berlaki lagi . Silap-2 esok laki dia dah kebawah . Meniarap kat lantai . Hahahah !

  14. Pendiam - Aku memang seorang yang pendiam melainkan kalau aku jumpa orang-2 yang aku kenal . And kalau time tuh aku ada benda yang nak diceritakan , mulut aku memang takkan berhenti bercakap .

  15. Sensitif - Tak kira apa pun situasinya , kalau sampai boleh menggamit hati , aku akan menangis . Aku kena marah ke , kena tegur ke , kena tinggal sorang-2 ke , baca buku , tengok cerita yang sedih-2 , okay , memang aku akan menangis . So , korang boleh panggil aku gembeng , memey , cengeng or whatever yang sewaktu dengannya . Hahahaha !


** Tak kesah macam mana pun aku , aku tahu aku boleh berubah . Aku memang bukan orang yang baik tapi aku bercita-cita untuk jadi yang lebih baik ! :)